Program hösten 2017/våren 2018

Torsdag 16 november, kl. 18:15, är vi välkomna till Ett litet Hus i Bredaryd. Vi gör blomster- och ljusarrangemang efter eget tycke och smak. Det kostar 200 kr, inklusive smörgåstårta, kaffe och kaka. Materialkostnaden tillkommer, det går bra att ta med egna fat och krukor. Max antal 10 personer. Anmälan till Tina  070-27 55 870, senast 9 november.

Den som är sugen på att beställa fröer träffas på Malmgatan 3 i Reftele den 21 januari kl. 15:00 hos Ulrika Frimodig Lust, då kan man dela med sig av egna fröer och botanisera i frökataloger och hemsidor. Vi lär oss av varandra och av Cina Hallgren. Max 15 personer, anmäl till Ulrika senast 18 januari.

Inger Palmstierna, känd författare och trädgårdsskribent, kommer och inspirerar oss inför sommaren med lite matnyttigt om växthus, 7 februari kl. 19:00 i Föreningsgården. Fika till självkostnadspris.

Årsmötet blir den 7 mars, Föreningsgården kl. 19:00. Om ni vill lämna in motioner eller liknande är ni hjärtligt välkomna.