Program våren/hösten 2018

OBSERVERA INSTÄLLT MÖTE 22 AUGUSTI!  Carina har inte haft möjlighet att sköta odlingarna i år p.g.a. torkan. Hon har fått koncentrera sig på att hitta föda till fåren, för att slippa slakta dem.(Onsdagen 22 augusti kl 18:00. Studiebesök på Vadet Gård i Torskinge. Carina Bengtsson har fårfarm, självplock på amerikanska blåbär, grönsaksodling med mera och Härköpsbutik. Hon berättar även om REKO-ringen, ett sätt för säljare och köpare av närproducerat att få kontakt via Facebook. Ta med fikakorg.)

Torsdagen 6 september kl 19:00. Tradgarslyftet.se med Kristin Marchelius. Försäljning av lök och knölar med bildvisning i Föreningsgården Reftele. Vi bjuder på fika.

Söndag 23 september kl 15:00. Växtbytardag hos Ulrika och Anders Lust på Malmgatan 3 i Reftele. Medtag växter utan sniglar och fika.

Tips på andra trädgårdsaktiviteter:

Tusen Trädgårdar 1 juli.

Lands Öppna trädgårdar 15 juli kl 12-18.

Kolla även in Hestra Trädgårdsförening på Facebook eller Gislaveds på tradgard.org och REKO-ring värnamo/vaggeryd/gisalved/gnorsö på Facebook.